Vänster-Vänster Logik

En kvinna kommer gående mot mig idag på gatan. Det uppstår en sån där situation när båda vill väja åt samma håll och man står där en stund och rycker från sida till sida. Vi skrattar lite och jag säger glatt - Om du tar vänster så tar jag vänster. Ganska enkelt tyckte jag men den stackars kvinnan blir alldeles förvirrad och tar ett steg åt höger, ett steg åt vänster osv. Till slut blir hon bara stående och glor frågande på mig. Tydligen va "vänster - vänster" logiken alldeles för komplicerad för en till synes nyvaken stackare. Jag har bråttom, hinner och orkar inte förklara, fnissar lite, tar vänster och går runt henne. Den lär hon klura på en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0