En ljusglimt i mörkret

Ingen har väl missat att lågkonjunktur är på väg. Hos en ekonomistuderande väcker det här självklart många tankar och funderingar. Inflationen är idag uppe i hela 4,3 %. Och så tänkte jag...

En öl kostar i genomsnitt 45 kr ute på krogen. Tag med de senaste 6 månadernas inflation i beräkningarna och du får fram att 45 kr i augusti motsvarade 43,83 kr i januari. Alltså en skillnad på 1,17 kr. Lite snabb huvudräkning på det ger oss då följande: Hade jag druckit 100 öl mer i januari istället för i augusti hade jag sparat inget mindre än 117 kr.

Slutsats: Ju fler öl jag dricker idag desto mer pengar sparar jag i framtiden. Tåls och tänka på!

Kommentarer
Postat av: CARL

Rent A tard

CARL TAYLOR OCH CO.

2008-09-29 @ 13:47:42
URL: http://carltaylor.blogg.se/
Postat av: caerl

ja du talar som en sosse... en sosse som äter upp alla blå flaskor!!!

2008-09-29 @ 14:36:46
URL: http://carltaylor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0