Stopp-och-bli-rökfri

Fick en utskällning av Lollo för att hon tydligen hörde skeptisen i mina andetag fast jag inte sa nått. Körde ju samma taktik med fröken W och kolla hur bra det gick. Rökfri i ca 2 år. Kanske till och med mer. Då bortser jag förstås från det plötsliga fysiska överfallet utanför lion-bar en sen vinterkväll.

För att ge lite bakgrundfakta så finns det 3 människor som röker eller har rökt mer än alla. Ovan nämnda fröken W som ju har konverterat till andra sidan. Då återstår 2.. Lollo och Natta. Så om lollo nu lyckas ta tag i  saken betyder det att 2 av 3 byter sida. Majoriteten sätter trenden och jag följer trenden. Så löftet kvarstår. Men ska natta hoppa på tåget? Hennes svar ekar med sin frånvaro...

Tydligen har i alla fall lollo hittat nån munspray på apoteket som ska hjälpa. Hon tror att det ska funka som stopp-och -väx ungefär. Ni vet det där man stryker på naglarna så det ska smaka skit om man biter på dem. Munsprayen ska enligt henne ha nån liknande funktion. Kan funka..

-Vad kan man annars göra för att må riktigt dåligt så man inte vill röka, undrar hon.
-Ät en fimp, föreslår sophie snällt.

Lollo överväger en stund.. en alldeles för lång stund. -Nej jag ska nog  börja träna istället.

Sophies sätt lät roligare..

Kommentarer
Postat av: W

Jag blev röksugen av att läsa detta inlägg. Nostalgi!

2008-09-22 @ 22:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0