Mellan-lördag

Det är torsdag och dags att tjuvstarta helgen. Det här har blivit mer en regel än ett undantag nu men jag ser då inget problem i det. Gör man så så blir ju helgen lika lång som veckan. Makes sense!

Började försöka ladda lollo redan i tisdags. Fick förstås ett blankt NEEEEEJ till en början. Så är det alltid. Efter några sekunder övergår det dock till ett -Ja, jo men fan det gör vi. Som alltid! Och så va det bestämt, vi tjuvstartar på torsdag. Japp, då ringer natta igår och frågar vilken tid vi ska till lollo. Virrpannan, Lollo, har såklart tagit fel på dag. Händer även den bästa.
 
09.27 får jag ett sms från ovan nämnda dam. "Fy fan, vaknar 20 min innan jag börjar. Slänger mig i en taxi och kommer självklart sent till jobbet. Sitter ett tag och hatar livet tills jag kollar på schemat, upptäcker att jag är ledig och hatar livet lite mer"

Hon verkar ha tagit fel på hela veckan! Garvar för mig själv. Gjorde samma sak på universitetet förra veckan och det gläder mig att inte vara den enda som inte har koll på läget.  

Så bestämmer jag mig i alla fall för att styra upp tjuvstarten, nu när det är torsdag och allt. Slänger iväg ett mess, ber henne fixa käk så står jag för rödtjutet. Får inget svar. Plötsligt messar natta och säger att det låter jätte mysigt. Jag förstår ingenting. Kollar utkorgen.. Jag har skickat fel förstås.

Att vi lyckas ta oss igenom vardagen oskadda... 

Kommentarer
Postat av: lolloistheshit

hahaha:D men sandra, det är coolt att komma sent till jobbet och glömma dagar, det visar bara att jag har bättre saker för mig och ett mer innehållsrikt liv än att jag ska springa runt och hålla kåll på arbetstider å värmningar...

2008-09-22 @ 17:24:30
Postat av: Sandra "the one and only" Mokkling

Det enda jag tänker svara på det här är att du faktiskt stavade koll med åååå. Så nu kan du ta ditt förlåtligt och gräva ner dig.. (Och du vet precis vad jag menar med att gräva ner dig men det kan finnas minderåriga som läser den här bloggen)

2008-09-22 @ 20:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0