Nu är bollarna i rullning

Utrikeskoordinatorn på universitetet ringer mig igår. Jag har ju sökt utlandstermin till london och madrid. Fick inte platsen i london så då hon undrar om jag vill åka till madrid.

-Pratar du spanska, undrar hon.
-Njaaa, jaaa, jooo men visst, det gör jag väl, svarar jag.

En vit lögn men hur svårt kan det va tänker jag. Hola hola liksom!

-Bra då är platsen din.


Jaha, tänker jag nu. Jag pratar ju inte spanska. Så nu har jag legat hela natten och funderat och klurat och tänkt. Planerat att kanske söka nästa termin igen men vem vet hur livet ser ut då. Kanske är man lyckligt kär och galen eller precis fått drömjobbet. Då vill man ju inte bara sticka. Så för 1 timme sen efter ett långt peppande samtal med min brors sambo bestämde jag mig för att tacka ja och fly landet efter nyårsskiftet. Finns väl egentligen inget som håller mig kvar. Bara en sak kanske men det kommer ju aldrig hända så.. Hola hola alla heter pablo i Madrid. Det går nog bra.. (Egentligen är jag livrädd men om man bara låtsas att man har läget under kontroll så brukar folk tro att man har det)

Sen har jag fått lägenhet också som fröken W fint meddelat  Studentlya på gärdet med inflyttning 1 december. Som hon skrev måste jag skaffa mig en bluffpojkvän som kan stå med mig på kontraktet. Jävla parsamhälle. Förhoppningsvis kanske jag får den där lägenheten i hornstull innan dess men det verkar fortfarande så osäkert och jag kan ju inte vänta hur länge som helst. Känns ju lite onödigt kanske att göra sig hemmastad i en ny lägenhet för att sen dra söderut 2 mån senare men bra timing har aldrig och kommer förmodligen aldrig att bli min grej. Det har jag lärt mig och accepterat för länge sen så det är bara gilla läget. Allt under kontroll!

Kommentarer
Postat av: Charmtrollet

¿Cómo difícilmente puede estar?



¡Usted lo hará!!!

2008-10-01 @ 23:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0