Huskurer!

I sjukdomstider är det A och O och tänka strategiskt.

-Ät mycket äpplen, säger kollega 1. Tydligen bra mot immunförsvaret. Så jag har lydigt proppat i mig 2 äpplen om dan senaste veckorna. -Drick mycket pepparmyntaté, säger kollega 2. Utmärkt för att hålla förkylningar borta. Självklart pimplar jag 2 koppar om dan. Minst! -Vitlök is the shit, säger kollega 3. Har haft vitlök i allt utom möjligtvis pepparmyntatéet.

Ändå sitter jag här nu.. sänkt, golvad och uträknad. Konfronterade allihopa idag. -Men ingefära Sandra, du har ju glömt att äta ingefära. Visst ja. Att jag inte tänkte på det.

-Drick sprit, säger mamma. Det tar död på allt! Låter bra tycker jag. När allt annat misslyckats återstår bara att ta till flaskan. Så nu ska jag tappa upp ett varmt bad, tända lite ljus, öpnna en norrlands och va mig själv för en liten stund.

Hoppas ni får en underbar kväll!


Kommentarer
Postat av: Charmtrollet

Men för fan Sandra! Du glömde Fernet! Simma lugnt!

2008-09-26 @ 18:35:54
Postat av: Sandra

Du.. fernet är en helt egen sjukdom i sig..;)

2008-09-26 @ 19:21:54
Postat av: carl

jo fan.. jag minns inte riktigt...

2008-09-27 @ 00:56:52
URL: http://carltaylor.blogg.se/
Postat av: carl

ja jag var ju ej på jollen så jag ska inte klaga. sjd Å?

2008-09-27 @ 12:18:12
URL: http://carltaylor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0