Freaky friday!

Så kom helgen till slut... Och jag har blivit sjuk. Vill stanna hem och mysa under ett varmt täcke ikväll men natta sitter och hotar mig på mailen. Hon tycker jag låter som en gnällig kille och säger att det bara är för mig att ta mig samman och ställa upp på en karatefylla. Vi får väl se hur det blir med det.

Apråpå den tidigare rökdebatten.  Igår, innan teatern och innan den fancy middagen på donken kom två tjejer, nej jag menar flickor fram till oss och frågar om vi har en cigg och bjuda på. Här snackar vi max 11-12 år gammal. Vi uppförde oss som de perfekta moralkärringarna och gav ett blankt nej. Vi borde slängt till och med till med ett - Det är farligt och röka också - Men lät det passera för den här gången.


Sånt beteende kan inte uppmuntras. Det vet vi nu. Inte som förr när natta sålde halva sitt paket till ett gäng dagisbarn i gengäld mot världens största basketboll. Dagisbarnen fick cancer och vi testade den egna lungkapaciteten med en spontan basketmatch utanför grönan. Tjejerna mot killarna förstås. Precis som på dagis.

Så vad gör alla ikväll? Det ryktas att brommapojkarna ska ut och slira en fredag för en gång skull. Bakar Jenny bröd? Ska sophie och lilleman följa med ut en sväng precis som på den goda tiden? Blir det inflyttningsfest i fias nya lya och är linaflina nånsin ledig? Ska lollo lyckas bräcka den psykiska barriären?

Game on..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0