Det går bra nu..

Tänker effektivt och rusar till bolaget på lunchen.. Inga problem. Rusar vidare till konsum för att handla mat.
Kontakta banken säger kortautomaten. Va fan nu då tänker jag och springer över vägen till bankomaten. Stoppar in kortet, slår koden. "Pleas wait reading chip", säger bankomaten. Och jag väntar snällt. Och jag väntar.... Flyttar kroppsvikten från höger fot till vänster. Och jag väntar lite till. Kliar mig i huvudet och inser att kortet sitter fast. Mannen bakom mig börjar lägga sig i.

-Jaha och vad fan ska du göra nu, undrar han
-Ja du, va fan ska jag göra nu, undrar jag

Så vi står där och dividerar ett tag. En förbipasserande dam lägger sig i och undrar vad som händer. De hamnar i en ivrig disskussion med varandra om vilken skandal det är med en bankomat som hänger sig. Tror de fann varann. Kan nog bli nått där. Jag fortsätter och klia mig i huvudet och tänker så det knakar...  Mannen vänder sig tillslut till mig och utbrister.

-Men du har ju slagit in koden, då kan ju nån komma och tömma kontot om du går härifrån och bankomaten börjar funka igen.
-Mm duktig slutledningsförmåga där, svarar jag

Till sist knallar jag iväg till banken, förklarar problemet, spärrar kortet, tar ut lite kontanter och knallar tillbaka till jobbet. På väg tillbaka passerar jag bankomaten igen, ca 1 timme senare. På skärmen lyser det "Pleas wait reading chip"
Kungen är förlåten. Där kan vi snacka läs-, och skrivsvårigheter.

Kommentarer
Postat av: caerl

detkommer tro mig.. tro mig...

glöm inte andra bloggen:P

2008-10-18 @ 21:27:35
URL: http://carltaylor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0