Man saknar inte kon förrän båset är tomt

På jobbet såklart.. Förr i tiden hade vi alltid kakor på jobbet. Massa kakor i olika former, smaker och färger. Och jag åt. Om jag åt. Tills det blev svårare och svårare att få på sig byxorna på mornarna. Då tog jag ett allvarligt snack med mina kollegor på måndagsmötet. Det här med kakor varje dag, hela tiden, det håller inte. Efter lite övertalning och en stark argumentation för nya hälsotrenden och lite vanligt blablabla var samtliga kollegor övertygade. Vi lägger ner kakverksamheten och går över till nötter. Nötter är nyttigt. Nötter är bra. Så nu har vi en skål med nötter i köket. Nötter i olika former, smaker och färger.

Saken är den att jag verkligen saknar kakorna. Jag tänker på kakorna varje dag, varje timme, varje minut jag befinner mig på kontoret. Jag traskar in i köket och tittar i kaklådan varje dag och tänker att kanske... Men den enda synen som möter mig är en stor, ful ,gul skål full av äckliga nötter. Jag föraktar nötterna. Jag äter dem, men jag njuter inte. Men nu kan jag ju inte gärna komma och säga att jag vill ha kakorna tillbaka. Hur skulle det se ut?

Kommentarer
Postat av: Charmtrollet

Förstår att det inte fungerar... en nöt som ska äta nötter....

Blir ju + mot +... eller snanare - mot - .... ^^

2008-10-11 @ 14:44:16
Postat av: sandra

haha du är så störd

2008-10-11 @ 16:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0