Att lägga näsan i blöt

Nu när jag har fattat hur man gör stycke, kursivt och fet stil igen orkar jag skriva lite. Tack Sven! Du är en guldgruva!

Springer på en gammal bekant från en tidigare kurs på universitetet.
Bla, bla, bla, artighetsfraser, hej, läget, bra, tack, själv, jo fint, kul etc.

Bekanta: Jaha, fortfarande ihop med han ###? (Hon har träffat killen EN gång)
Jag: Jaha, nej nej det är slut.
(Kollar klockan och börjar gå lite demonstrativt, bråttom du vet)

Bekanta :
Jaha men varför tog det slut då?
Jag: *rycker på axlarna* Äh det blev så bara.
(Tar några steg till för att visa att jag verkligen måste gå)

Bekanta:
Men vad menar du? Hur blev det så?
(Jag börjar undra om hon driver med mig, jag känner knappt människan. Fatta vinken)

Jag:
Nej det funkade inte helt enkelt.
(Nu är väl ändå samtalet över. Trodde jag det)

Bekant:
Jaha, men vad va det som inte funkade då?
(Varför bryyyyr hon sig undrar jag, känn av läget människa)

Jag:
Nä du vet, misshandel.
Tystnad..... (Jag glor på henne gravallvarligt och vägrar och gå nu för nu vill jag verkligen veta hur hon ska ta sig ur den hära)
 
Tillslut..
Bekant: Jaha, ja sånt där är ju skitjobbigt asså,,, Men skitkul och se dig. Vi syns!

(Mmm vi gör nog det. Troligt!) End of story..

Nu har jag i alla fall vart och köpt lidingö tidning, kokat en kopp te och ska sätta mig ute på trappen och lusläsa linas artikel över en cigg.

Det blir ingen tjuvstart den här veckan men det ryktas om invigning av en öppen spis på fredag. Vem tar med sig vinet. Linus??

Kommentarer
Postat av: Anonym

kallar du mig sven en gång till så dör du!

2008-10-08 @ 21:06:01
Postat av: Lina

Yesss! Du köpte den! = )

2008-10-08 @ 22:05:30
Postat av: Linta

Jag tänkte att du kunde ta med dig vinet..

2008-10-08 @ 22:28:14
Postat av: Sandra

1) Lugna dig Sven.

2)Klart jag köpte den.. Du är grym!

3) Ok, jag fixar vinet men då får du fixa middag och hugga ved. Och chicken bíts igen gills inte, även om de är gudomligt gott.

2008-10-09 @ 16:14:23
Postat av: Sandra

Eller jo förresten, chicken bits gills visst. Blev precis sjukt sugen :)



Och sven min vän, (rimmar också). Du förstår ju att jag måste fortsätta kalla dig sven nu efter det där. Nått annat vore inte rätt.. Det skulle gå emot hela min natur och alla mina instinkter som människa.. Ledsen grabben!

2008-10-09 @ 16:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0