Teknikens under(gång)

Jag har en sån där cool, fräsig grabbklocka som inte bara visar tiden utan även datum. Problemet med min fräsiga, coola klocka är att den inte fattar att vissa månader har 30 dagar och andra 31. En har till och med bara 28 men det är överkurs. Förra månaden trodde klockan, vi kan kalla honom herr Swatch, att det fanns hela 31 dagar. Alltså ligger herr Swatch en dag efter och säger att det är den 1:a i månaden idag. Hade jag tagit mig ungefär en halv sekund till att tänka efter hade jag såklart kommit på att det idag inte är den 1:a utan självklart den 2:a men efterom jag är slav under herr Swatch så ifrågasätter jag sällan vad han säger och printar ut, packar och frimärkerar inte mindre än 102 fakturor med fel betaldatum.  Ja.. så kan det gå när inte haspen är på...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0