Natta åker vilse i SL

Natta hamnade visst i Abrahamsberg idag på väg hem från bortamatch. Flickan har bott i Stockholm hela sitt liv men har på nått mirakulöst sätt lyckats missa att det finns fler än 1 strand i den här stan. Och Farsta strand och Hässelby strand låter ju ganska snarlikt. Imponerande är ändå att hon kommer ända till gröna sköna Aba innan hon upptäcker att hon åker åt fel håll. Hon försvarade sig med att hon ju åkt över en bro och det finns en bro där hon bor också. Lustigt att det finns fler än 1 bro i en stad som är helt belägen på ett flertal öar. Tydligen är systemet med 3 linjer i olika färger som dessutom åker åt olika håll ganska komplicerad. Speciellt när de i samma färg även åkte åt olika håll. Natta tyckte bestämt att det borde finnas en ljusgrön linje åt ena hållet och en mörkgrön linje åt andra. Jag sa att hon fick en minut på sig att komma på vad som va tokigt i det resonemanget. Efter en ledtråd kommer hon på det, funderar en stund och svarar betsämt.

-Men i min värld skulle tågen vara självlysande och byta färg när dem vänder.

Jag önskar varje dag att jag levde i hennes värld...


Kommentarer
Postat av: Charmtrollet

hahaha!! Hon kan tveksamt kalla sig sthlm:are!!

2008-10-03 @ 01:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0