Memoreringstaktik

Jag har en dålig ovana att aldrig skriva upp saker. Så jag räknar istället hur många grejer jag måste komma ihåg. Brukar funka rätt bra faktiskt tills det inte gör det.

Springer ner för att handla. Räknar hur många grejer jag ska komma ihåg och köpa. Får det till 5. Bullar, muggar, mjölk, oboy och middag. Ganska vattentät taktikt för när du står i kön är det bara räkna hur många grejer du har i korgen och då märker man ju om man glömt nått. Men när jag irrar runt där på konsum så får jag för mig att det skulle va fruktansvärt gott med ballerinakakor. 5 min senare står jag i kassakön och räknar. Bullar, mjölk, oboy, middg och kakor = 5 saker. Perfekt tänker jag, ilar tillbaka till jobbet, upp för 5 trappor för hissen är trasig, slår mig själv hårt i huvudet och tänker... Muggarna! Fuck!


Kommentarer
Postat av: Charmtrollet

Vart du sugen på ballerinakexen innan eller efter mitt mms ?? ;)

2008-10-21 @ 20:49:24
Postat av: Mok

Haha efter såklart. Helt klart efter!

2008-10-22 @ 08:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0