Måndagsångest

Helgen? Nä jag orkar inte... Den va bra men nästa heg blir det fasiken alkoholfritt.

Vaknade idag och trodde väckarklockan spelat mig ett spratt. Det va ju kolsvart ute. Men allt stod visst rätt till.

Kom till jobbet... Måndagsmöte. Sitter med min chef och några kollegor och diskuterar ett problem när det plötsligt börjar snurra i huvudet. Ett helt overkligt illamående smyger sig på. Alla tystnar och stirrar på mig och försöker snällt hälla i mig vatten och té. Jag är helt oförmögen att yttra ett enda ord och börjar tappa känseln i armarna. Hinner tänka att jag borde gå till toaletten och spy för det snurrar för fullt i huvudet och svetten rinner men benen skakar alldeles för mycket för att jag ska kunna resa mig upp. Nån vill ge mig en papperspåse för hon tycker jag hypeventilerar och nån annan börjar trycka på olika punkter på mina händer. Nån slags omvänd vodoo-teknik. Till sist släppte det i alla fall..  Nu tisslas det och tasslas på kontoret om panikångestattack och stresssyndrom. Jag låtsas inte märka och hävdar blodtrycksfall. Hur som helst är alla översnälla och daltar med mig för fullt så jag är nöjd. Idag tror jag det skulle va ett bra läge att ta upp den där kakdebatten igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0