Dag 2

Vi har ju lovat att följa lollos sluta-röka projekt och inne på dag 2 passar det bra med lite uppdatering.

Åkte för och luncha med det lilla livet igår för att se hur den första dagen gått. När vi möts är hon lugn och sansad (läs osammanhängande och skakig) men allteftersom lunchen lider mot sitt slut blir hon desto grinigare och snäsigare. Vi hamnar i en vild debatt hurvida hon ska köpa nikotintuggumin eller inte. Jag hävdade att det va en dålig idé eftersom det bara innebär att byta ut ett beroende mot ett annat. Tyckte hon skulle härda ut abstinensen för att bli kvitt skiten en gång för alla. Det va lagom populärt och de snäsiga kommentarerna uppgraderar sig till agressiva påhopp. Jag bjuder på det... När jag lämnade henne ca halv 3 hade hon fortfarande inte tagit ett bloss. Hur hon tog sig igenom resten av dagen återstår att ta reda på.

Så överlag blev det en trevlig lunch och vi hade ett sånt där samtal som man bara kan ha med nån som känner en alldeles för bra för ens eget bästa. Ja fick för mig nått, hon sa -Skärp dig, du är bara uttråkad. Samtalet va över och vi fortsatte glupska i oss våra cesarsallader.

Ps. Enligt ett nyss mottaget sms är hon fortfarande rökri. Jag tror hon ljuger. Snart läser hon det här och ringer arg som ett bi :)


Kommentarer
Postat av: lolloistheshit

HAHAHA, fyfaaan:) lär ringa dig om exakt fem minuter när jag får ett vredesutbrott och skäller om det här!

2008-10-02 @ 11:38:56
Postat av: carl

ja fängslande story va?

2008-10-02 @ 13:48:35
URL: http://carltaylor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0