Win-Win?

När jag e på bra humör har jag mycket tålamod. Då orkar jag bråka med arga kunder som inte vill betala sina fakturor. När jag är på mindre bra humör vill jag givetvis muntra upp mig själv, och då har jag noll tålamod. Så när arga kunder mailar och ringer när jag är på just mindre bra humör ger jag dem det de vill ha. Drar tillbaka inkassokrav och krediterar fakturor till höger och vänster. Kunderna tror förstås att jag gör det för att va snäll men inte då. Det görs av enbart egoistiska skäl. För inget gör folk så lyckligt tacksamma när de lyckas hålla inne på slantarna. Det här leder till att min mail fullkomligen överröses med snälla tackmail om hur snäll, underbar och serviceinriktad jag är. Och smicker gör mig på bra humör. Helt klart en win-win situation. Förutom för företaget då, som inte får några pengar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0