Vem e tomten?

Guzzi tittade misstänksamt på mig när han såg alla tända ljus i huset. Jag försökte tappert förklara att det inte va nån form av förföringsplan. Han såg övertygad ut när han märkte att jag hade fingervantar på mig. Inomhus. Annars blev det trevligt såklart och han lärde mig skillnaden mellan en shotgunfylla och backhoppsfylla. Sen pratade vi om julen förstås.

S: Och sen ska blir det väl kalle anka kl. 3. Enda timmen på året som det är försvarsbart för hela sveriges befolkning att titta på tecknat.

G: Äh. Ingen kollar på det längre. Nu är det karl-bertil på svt som gäller.

(Han härmar nån gubbröst)

S: Ahhh är det han med skägget.

G: Nej gumman. Det är tomten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0