Vad har jag gett mig in på?

Låg hemma i soffan i tisdags och kollade när Sveriges damer mötte Vitryssland i handboll. Tänkte att det skulle vara sjukt kul att börja spela igen efter mitt "lilla" uppehåll. För er läsare som inte hänger ska jag berätta att jag lade ner min handbollskarriär när jag var sexton år. Så jag googlade runt lite och hittade klubben Spånga HK ocht skrev ett mail till tränaren.

Idag ringde han i alla fall, den där tränaren.
- Jo, jag tänkte bara höra lite, börjar han. Hur länge spelade du handboll?
- Nästan 10 år, svarar jag.
- Aha, okej. det är ju bra. Varför slutatde du?
- Jo, alltså, jag var ju tonåring och ville inte lägga all min tid på handbollen så att säga. Jag ville ha mer tid för skola och sånt.
- Jaha. Skulle du säga att du hade talang när du spelade?
- Ja, det tycker jag definitivt att jag hade.

Japp, så var det klart. Första träningen med nya laget på måndag. Försökte att berätta för den ivriga tränaren att jag inte har tränat sedan jag var sexton år, och att min kondition således inte är på topp just nu.
- Ingen fara, sa han. Så länge du har handbollen i ryggmärgen så fixar jag resten.

Vad har jag gett mig in på?

Kommentarer
Postat av: Mok

Jasså friskis passar inte med springa runt och kasta en boll omkring sig går an minsann. Hmp!

2008-12-04 @ 17:34:57
Postat av: Anonym

Hahahaha! Åh jävlar Benny!! Stolt jag blir, lovar att kolla matcherna!

2008-12-04 @ 17:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0