Another day in paradise

Ja visst sumpade jag tentan igen trots allt stöd. Blev klar tidigt i alla fall. Alltid nått tänkte jag. Kilade igenom öde korridorer, fixade frippen och bättrade på maken medan jag fantiserade om en god middag, kanske ett glas vin. Varva ner... Signaler. Satt en stund i bilen. Fick en inbjudan om bio men hade andra planer. Fördrev tiden med att tanka, körde runt ett tag.. Tiden gick. Kanske bio ändå men då va det för sent. Ringde lollo och sa att jag ångrat mig om fikan, och gärna ville komma på kaffe men hon hade redan gjort andra planer.  Åkte hem.. stannade på statiol och tog en korv. Middag va det ju. Väl hemma ringde telefonen, vandrade runt ett tag efter, väntade på ett slutgiltigt besked, insåg att jag redan visste svaret, packade lite kläder och brände med vrålåket till söder. Möts av en flaska glögg med blåbärssmak och en låda rödvin och en lapp -Välkommen till söder. Kämpade en timme med att få igång internet tills jag av en slump la mig på golvet för att testa en kudde (fråga inte) och fick syn på modemet under soffan. Brast ut i ett spontant glädjetjut, rusade till köket, fyllde på vin och firade med mig själv.

Och nu har jag skrivit världens längsta, meningslösa inlägg. Men inte gör det nått för ni har förmodligen lika lite som jag att göra. Eller så är ni smarta och dubbelbokar. Då blir man aldrig sysslolös. Men vad vet jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0