Ful-jul

Över en fika idag gjorde jossi klart för mig vikten av att använda tvättpåsar. Efter en kvarts utläggning om bh-byglar och försäkringsbolag så begav jag mig svärande till stan. Närmare sagt Åhléns. Säger inte mer om det.. traumat är för stort. Men trängselsskatt på barnvagnar känns mer aktuellt än nånsin. Traumatiserad som jag va vägrade jag tunnelbanan och begav mig än en gång på promenad genom stan. Strövade i kungsträdgården, köpte en stekt strömming och betraktade folket som åkte skridskor. En stund av lugn innan nästa trauma, konsum på slussen. Folk har helt förlorat förståndet. Hemma till sist, och ja, jag glömde de förbannade tvättpåsarna. Men nu går jag inte ut igen förrän efter jul.


Kommentarer
Postat av: Nikki

Fan vilken ide, du borde bli politiker. Bland det bästa jag har hört, att införa trängselskatt även på alla i den förbannade barnvagnsmaffian!!

2008-12-22 @ 18:52:15
Postat av: Sandra

Vänta bara tills jag lägger fram hela propositionen.. Då snackar vi körkortskrav, fordonskatt, och vägskatt. Då jävlar...

2008-12-22 @ 19:31:34
Postat av: Jenny

Tomten kommer kanske med tvättpåsar om du har varit snäll i år. En vit och en svart. Minst.

2008-12-22 @ 23:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0