Bil vs. tunnelbana

Vaknar av telefonen och min kollega som barskt gormar i luren -Sluta snooza!! Kollar på klockan, flyger upp ur sängen, sätter på mig jackan över nattlinnet och springer ner för att lägga pengar i parkeringsautomaten. Åkte och lämnade bilen på Lidingö. Påklädd förstås. Men vem har bil i stan?? På 2 dar har jag spenderat cirka 2 timmar med att leta parkeringsplats, bränt över 150 riksdaler på parkeringsplatserna som jag efter många om och men äntligen hittat, 60 kronor i trängselskatt och till råga på det har jag nästan mejt ner ett dussin fotgängare och ännu fler cyklister.

Slutsats:
SL is the shit!

Det löser sig sa gumman och sket i vasken :)

Kommentarer
Postat av: Nikki

Vem e överraskad över just du inte lyckas med att hitta en parkeringsplats i stan?? Du skulle ju inte ens lyckas hitta en utlänning i Rinkeby.... hihi



Självklart är SL att föredra!! =)

2008-12-17 @ 23:48:38
Postat av: Sandra

Haha det är bara för att jag inte kan fickparkera och är färgblind :)

2008-12-18 @ 10:28:11
Postat av: Nikki

Måste du ha färgseende för att se om det står en bil där eller inte?? Spelar väl ingen roll om den är blå eller rosa...

2008-12-18 @ 23:01:41
Postat av: Lina

Jag håller på Nikki!

2008-12-19 @ 16:17:52
Postat av: Nikki

Tackar Lina!! =)

2008-12-22 @ 14:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0